Proces

  1. Podzielcie się na 5 grup, każda grupa powinna liczyć 6 osób
  2. W każdej grupie przydzielcie poszczególnym osobom następujące role:
  1. przyrodnik
  2. ekonomista
  3. historyk
  4. ekoturysta
  5. pracownik agencji reklamowej (2 osoby)
  1. W każdej grupie wybierzcie osobę lidera, który będzie czuwał nad pracą grupy i będzie się kontaktował ze mną
  2. Tematyka dla poszczególnych grup (zostaną one przydzielone w drodze losowania):
  1. Nizina Śląska
  2. Nizina Wielkopolska
  3. Nizina Mazowiecka
  4. Nizina Podlaska
  5. Polesie Lubelskie
  1. Zadania dla poszczególnych ról w zespołach:
Przyrodnik
Osoba ta przygotuje informacje na temat środowiska przyrodniczego swojej krainy (budowy geologicznej, rzeźby terenu, klimatu, sieci wód powierzchniowych, gleb i świata organicznego). Najważniejsze wiadomości przedstawi w postaci mapy mentalnej przygotowanej w programie FreeMind. Przygotuje także informacje na kilka slajdów we wspólnej prezentacji zespołu.

                Ekonomista
Osoba ta przygotuje informacje na temat społeczeństwa i gospodarki swojej krainy (ludność, urbanizacja, rolnictwo, przemysł, usługi). Najważniejsze wiadomości przedstawi w postaci kilku slajdów we wspólnej prezentacji zespołu. Opracuje też quiz zawierający 6 pytań w programie getkahoot.com.

                Historyk
Osoba ta przygotuje informacje na temat najważniejszych wydarzeń historycznych mających miejsce na terenie tej krainy oraz obiektów historycznych o dużych walorach poznawczych Najważniejsze wiadomości przedstawi w postaci kilku slajdów we wspólnej prezentacji zespołu.  Opracuje też quiz zawierający 6 pytań w programie quizizz.com
https://www.youtube.com/watch?v=9yiBtSXlzqU

Ekoturysta
Osoba ta przygotuje informacje o ciekawych miejscach wartych odwiedzenia ze względu na cenne walory przyrodnicze. Najważniejsze wiadomości przedstawi w postaci kilku slajdów we wspólnej prezentacji zespołu. Opracuje też krzyżówkę zawierającą 6 haseł w programie EclipseCrossword.

                Pracownicy agencji reklamowej
Osoby te zgromadzą od pozostałych członków zespołu najważniejsze informacje oraz wyszukają fotografie ilustrujące swoją krainę geograficzną. Na ich podstawie przygotują filmik (maksymalnie 3 minuty) promujący krainę jako region interesujący dla inwestorów.


  1. każda osoba w zespole wykona swoje zadanie, a po jego wykonaniu, najpóźniej na tydzień przed końcem terminu zakończenia WebQuestu, spotkacie się w grupie i przedstawicie efekty swojej pracy. Po wspólnym przedyskutowaniu, zdecydujecie co należy uzupełnić w waszych pracach i slajdach poszczególnych osób i połączycie je w jedną prezentację.
  2. Przygotujcie się do przedstawienia w ciekawy sposób charakterystyki swojej krainy geograficznej podczas lekcji przed pozostałymi osobami w klasie. Wykorzystajcie w tym celu elementy interaktywne, które tworzyliście (przemyślcie sposób udostępnienia quizów, krzyżówki i mapy mentalnej, sprawdźcie czy działa wifi w pracowni). Przemyślcie jak w interesujący sposób opowiedzieć o swojej krainie.
  3. Konsultacje z nauczycielem możliwe są w każdy poniedziałek w godz. 13.15 – 14.15 w okresie realizacji Webquestu.
  4. Lider zespołu ustala z nauczycielem termin prezentacji (każda kraina geograficzna będzie przedstawiana na osobnej lekcji).
  5. Pamiętajcie o przestrzeganiu praw autorskich i umieszczeniu bibliografii.