- Podzielcie się na 5 grup, każda grupa powinna liczyć 6 osób
- W każdej grupie przydzielcie poszczególnym osobom następujące role:
- przyrodnik
- ekonomista
- historyk
- ekoturysta
- pracownik agencji reklamowej (2 osoby)
- W każdej grupie wybierzcie osobę lidera, który będzie czuwał nad pracą grupy i będzie się kontaktował ze mną
- Tematyka dla poszczególnych grup (zostaną one przydzielone w drodze losowania):
- Nizina Śląska
- Nizina Wielkopolska
- Nizina Mazowiecka
- Nizina Podlaska
- Polesie Lubelskie
- Zadania dla poszczególnych ról w zespołach:
Przyrodnik
Osoba ta przygotuje informacje na
temat środowiska przyrodniczego swojej krainy (budowy geologicznej, rzeźby
terenu, klimatu, sieci wód powierzchniowych, gleb i świata organicznego).
Najważniejsze wiadomości przedstawi w postaci mapy mentalnej przygotowanej w programie
FreeMind. Przygotuje także informacje na kilka slajdów we wspólnej prezentacji
zespołu.
Ekonomista
Osoba ta przygotuje informacje na
temat społeczeństwa i gospodarki swojej krainy (ludność, urbanizacja,
rolnictwo, przemysł, usługi). Najważniejsze wiadomości przedstawi w postaci
kilku slajdów we wspólnej prezentacji zespołu. Opracuje też quiz zawierający 6
pytań w programie getkahoot.com.
Historyk
Osoba ta przygotuje informacje na
temat najważniejszych wydarzeń historycznych mających miejsce na terenie tej
krainy oraz obiektów historycznych o dużych walorach poznawczych Najważniejsze
wiadomości przedstawi w postaci kilku slajdów we wspólnej prezentacji zespołu. Opracuje też quiz zawierający 6 pytań w
programie quizizz.com
https://www.youtube.com/watch?v=9yiBtSXlzqU
Ekoturysta
Osoba ta przygotuje informacje o ciekawych miejscach wartych
odwiedzenia ze względu na cenne walory przyrodnicze. Najważniejsze wiadomości
przedstawi w postaci kilku slajdów we wspólnej prezentacji zespołu. Opracuje
też krzyżówkę zawierającą 6 haseł w programie EclipseCrossword.
Pracownicy agencji reklamowej
Osoby te zgromadzą od pozostałych
członków zespołu najważniejsze informacje oraz wyszukają fotografie ilustrujące
swoją krainę geograficzną. Na ich podstawie przygotują filmik (maksymalnie 3
minuty) promujący krainę jako region interesujący dla inwestorów.
- każda osoba w zespole wykona swoje zadanie, a po jego wykonaniu, najpóźniej na tydzień przed końcem terminu zakończenia WebQuestu, spotkacie się w grupie i przedstawicie efekty swojej pracy. Po wspólnym przedyskutowaniu, zdecydujecie co należy uzupełnić w waszych pracach i slajdach poszczególnych osób i połączycie je w jedną prezentację.
- Przygotujcie się do przedstawienia w ciekawy sposób charakterystyki swojej krainy geograficznej podczas lekcji przed pozostałymi osobami w klasie. Wykorzystajcie w tym celu elementy interaktywne, które tworzyliście (przemyślcie sposób udostępnienia quizów, krzyżówki i mapy mentalnej, sprawdźcie czy działa wifi w pracowni). Przemyślcie jak w interesujący sposób opowiedzieć o swojej krainie.
- Konsultacje z nauczycielem możliwe są w każdy poniedziałek w godz. 13.15 – 14.15 w okresie realizacji Webquestu.
- Lider zespołu ustala z nauczycielem termin prezentacji (każda kraina geograficzna będzie przedstawiana na osobnej lekcji).
- Pamiętajcie o przestrzeganiu praw autorskich i umieszczeniu bibliografii.